Портфоліо


ПОРТФОЛІО ПРОЕКТУ


Назва проекту   Брати наші менші  - найдорожча    спадщина віків


Назва теми  Урок розвитку мовлення, Створення власного висловлювання. Твір-опис тварини(собаки)


 

Основний та другорядні навчальні предмети


 Основний предмет – українська мова

 Другорядні навчальні предмети: українська література, світова література, образотворче мистецтво,

 

Вік учнів, клас        10-11 років,  5 клас  


Стислий опис проекту


Проект спрямований  на розвиток творчих здібностей  учнів, розвиток самостійності, пошукової роботи, збагачення словникового запасу.

За допомогою проекту  п’ятикласники мають  згадати    типи мовлення, що притаманне для твору-опису; стилі мовлення, особливості художнього стилю; аргументовано  дослідити  стилі даних текстів; удосконалити вміння  працювати з лексичним матеріалом;  з’ясувати значення  собаки та інших тварин, птахів у житті людини; виховувати  необхідність оберігати братів наших менших; складати  власне висловлювання - твір-опис про свого улюбленця.

Під час проекту учні зможуть дослідити, як ця тема  висвітлюється у творах української та  світової літератури; а також дослідити,  як тема «Брати наші менші» представлена в інших видах мистецтва, зокрема скульптурі, живопису та ін..

Діти  вчаться  шукати відповіді на поставлені  запитання, користуються електронною  енциклопедією,  додатковою літературою, Інтернетом. У процесі  розробки  проекту діти створюють презентацію, потім демонструють свій  проект  однокласникам, батькам, товаришам та пишуть твір-опис собаки.

 

 

План


План навчального проекту (посилання)

План впровадження проекту (посилання)

Навчальні цілі


Учні зможуть:

·       створювати власні  висловлювання з урахуванням типу і стилю  мовлення, мети й адресата  мовлення, а  саме: будувати текст  описового характеру в художньому стилі   на основі власних спостережень;

·       демонструвати свої можливості  ефективно співпрацювати  з різноманітними групами,  бути відповідальними за результати  спільної роботи;

·       вчитися взаємодопомоги та взаємоповаги,  бути контактними та комунікабельними;

·       удосконалити навички роботи  в мережі Інтернет, а саме пошуку веб-ресурсів за ключовими словами;

·       відшукувати потрібну інформацію  в  мережі Інтернет, аналізувати та критично оцінювати   сайти, робити необхідні  узагальнення та висновки;

·       спілкуватися засобами електронних мереж;

·       створювати ефективні презентації, підкріплені мультимедійним засобом;

·       швидко та ефективно працювати з лексичним матеріалом;

·       бути здатними генерувати власні  творчі ідеї, критично мислити;

·       працювати з папками та файлами, утворювати їх структуру та розміщувати  в певному порядку;

 

 

Опис оцінювання


До початку проекту:

 

1.    Проводиться анкетування для виявлення  зацікавленості  дітей  у навчанні;

2.    Визначаються цілі  навчальної діяльності;

3.    Проводиться тестування  для виявлення уже набутих знань  про типи мовлення,  стилі мовлення, текст.

 

Під час проведення  проекту:

Учитель оцінює:

·       вміння учнів творчо та логічно мислити, висловлювати  власну  думку;

·       Творчі здібності учнів;

·       Виконання різних видів  вправ;

·       Вміння працювати з лексичним  матеріалом(добирати  епітети, порівняння, синоніми, антоніми, пестливі слова тощо)

·       Швидко та ефективно орієнтуватися в усній народній творчості, вміло добирати прислів’я, приказки про собаку;

·       Вміння аргументовано провести стилістичне дослідження,    визначення   стилів даних  текстів,  доведення   власної   думки;

·       Створення творів-описів  тварини(собаки);

·       Написання  власних оповідань про свого четвероногого  друга;

·       Створення власних поетичних спроб про собаку;

·       Створення власних прислів’їв та приказок про цю тварину;

 

Протягом всієї навчальної теми   проводиться  опитування  та оцінювання, щоб визначити  навчальні потреби  учнів, з’ясувати  розуміння учнями  основних запитань, допомогти   розвивати творчі здібності, відслідкувати  прогрес у їх навчанні,   розвивати їхні навички  мислення  високого рівня  та самостійно виконувати проекти.

Діяльність учнів


Перший етап

Навчальна тема розпочинається з ознайомлення учнів з тематикою дослідження та заповнення анкети з вивченої теми, що допоможе вчителю встановити рівень знань учнів. 

Наступний  крок  проекту -  вчитель знайомить дітей з прикладом  буклету щодо переваг  методів проекту. Учні знайомляться з  поняттям  проектної діяльності. В  зошитах діти записують  відкриті запитання, на які  надають відповіді, а саме  «Що таке типи мовлення?», «Що таке стилі мовлення?», «Що притаманне для художнього стилю?», «Що таке твір-опис?». Відбувається усне обговорення відповідей. Вчитель надає список  рекомендованої літератури.

 

Другий етап

Вчитель роздає  інструкції  та правила роботи за комп’ютером, інструкції для пошуку інформації в мережі Інтернет.

Учні переглядають презентацію вчителя, де обговорюють цілі, задачі та питання даної теми.

Клас виконує тест  на повторення «Стилі мовлення», «Типи мовлення»,  « Твір-опис».

Вчитель бачить  рівень засвоєння знань учнів з теми,  визначає навчальні потреби учнів.

 

Третій етап

 

Вчитель ділить клас на групи, одразу ставлячи цілі,  яких вони повинні досягти по закінченню.

Проектне завдання для груп:

1 група. Повторення відомостей про стилі мовлення,  ознаки художнього стилю, створення презентації;

2 група. Повторення відомостей про типи мовлення, твір-опис,  створення презентації;

3 група. Добирання   загадок, прислів’їв та приказок  про собаку, написання  власних   прислів’їв, поетичних спроб, створення презентації;

4 група. Дібрати  зразки   з  української, зарубіжної, наукової  літератури  висвітлення  теми  «Брати наші менші», створення презентації.

5 група. Знайти зразки живопису, скульптури, присвяченій  цій тварині, підготувати повідомлення.

 

Четвертий  етап.

Учні  осмислюють  отримані завдання, починають пошук  матеріалу, прикладів. Користуються   пошуковими  програмами Інтернету, електронною поштою для обміну думок,  спілкуються  між собою  за допомогою вікі-сайту, в якому організовується  співробітництво   учнів  в середині  окремої групи  та іншими однокласниками.

Протягом цього етапу  діти обробляють  зібрану інформацію, редагують її, створюють власні презентації, з якими виступають на  уроці.

Також бажаючі учні зачитують власні  загадки, прислів’я та загадки про собаку, оповідання про  цю тварину,  виступають із власними поетичними спробами про   своїх улюбленців, демонструють малюнки .

 

П’ятий  етап

Підсумкова контрольна робота. Створення власного висловлювання – твору-опису  собаки.

 Поточне оцінювання базується на відповідях  учнів під час будь-якої роботи, для того, щоб оцінити дітей з усіх видів діяльності як у групі, так і індивідуально.

Відомості про автора


Ім'я, прізвище   Черних Наталія Михайлівна


Фах, навчальний предмет         учитель,  українська мова


Навчальний заклад        Барвінківська ЗОШ І-ІІІ   ступенів №2 Харківська область


Місто\село, район, область   м. Барвінкове Харківської область


Контактні дані  nchernih12@gmail.com


Відомості про тренінг


Дати проведення тренінгу вересень, жовтень 2012 року


Місце проведення тренінгу  Барвінківська  ЗОШ    І-ІІІ ступенів №2


 

Тренери    Щолок Володимир Васильович


 

Комментариев нет:

Отправить комментарий